Sunday 23 October 2016

'6 Tahun Dia 'Dipinjamkan' Kepada Kami...'

Tags

Sayu baca luahan hati si ibu ini. Enam tahun dipinjamkan, akhirnya si kecil ini pergi menghadap penciptaNya.  Kepada ibu bapa di luar sana, hargai masa bersama dengan kelaurga anda kerana kita tidak tahu bila saatnya mereka akan kembali kepadaNya. 
Masa saya bersama Sakinah telahpun berlalu pergi dan tak akan berulang lagi di dunia ini. Banyak benar kekhilafan saya sendiri. Saya bukan ibu mithali, jauh sekali!

Enam tahun ini, banyak benar silap saya pada dia dan banyak benda saya terleka. Saya lupa memeluknya setiap masa, lupa menyatakan rasa cinta, lupa menghargainya sepenuh jiwa. Itulah saya, ibu yang penuh cacat cela. 
Belek-belek handphone, terjumpa gambar yang Sakinah ambil sendiri. Nota cintanya buat ibu ayah dan adik-adiknya. Allahuakbar! Itulah dia Sakinah. Seorang yang tak pernah lelah menzahirkan cintanya sama ada melalui lisan mahupun lukisan dan tulisan.